onsdag 30 augusti 2017

PK--debatt om mångfald. IGEN.

Ok Jag blev tillfrågad att vara med på PKs debatt om mångfald. 
Jag bad om betänketid. Min tveksamhet har jag förklarat förut: 
1. Debatten upplägg känns fel. Det borde handla om hur vi får till mångfald i journalistkåren. Inte om vi behöver mångfald eller vad är mångfald. 
2. Att en politisk ledarskribent är med i samtalet innebär att det kan bli en politisk diskussion om tex Identitetspolitik. Vilket jag är ointresserad av. Jag vill prata journalistik. 
3. Jag gör mig bäst i det skrivna ordet inte talande. 
Men efter att jag rådslagit med kloka människor så har jag tackat ja. PK vet mina invändningar som jag kommer ta upp där och vet att jag kommer att trycka på behovet lösningar. Dessutom svårt också att backa från ett samtal om ett ämne som man ordat om. 

Själv tänker jag ordna en debatt med rubriken:
Hur ska vi få till mångfald i journalistkåren? -Dags för handling. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar