måndag 27 oktober 2014

Är man för islamism om man inte är mot muslimer?

Tillägg till förra inlägget om misstro.
Eftersom en del undrade om jag gör skillnad mellan islamister och muslimer:
Ja!
Det är skillnad. Min pappa, mamma, mostrar, fastrar är muslimer. Ingen av dem är mig veterligen islamister. Jag haft och har islamister av olika kaliber och sort i min släkt. En av dem är ansvarig för min systers död. Han var med i razzian hemma hos oss.
Vill jag förbjuda honom? Ja. Vill jag motarbeta alla krafter som vill göra sharia till lag? Ja. Vill jag ha demokratiska regler som omöjliggör att religion får inflytande över politiken? Ja. Vill jag förbjuda moskéer och föreningar sim rekryterar unga till jihad? Ja.
Vill jag förbjuda min pappa att utöva sin religion? Nej. Ta ifrån honom hans Moske? Nej. Vill jag förbjuda min mamma att bära hijab? Nej. Vill jag ha allmän stopp för all moskéer? Nej.
Motsäger dess saker varandra? Nej.
Förra inlägget
http://rdjalaie.blogspot.se/2014/10/jag-klarar-inte-av-att-misstro-mina.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar